ArtKit کیت هنری
با موضوع زیردریایی هسته ای شوروی

ریدلی اسكات بزرگ ترین عملیات سیا را فیلم می كند، نویسنده پیدا شد

ریدلی اسكات بزرگ ترین عملیات سیا را فیلم می كند، نویسنده پیدا شد كیت هنری: سرانجام نویسنده مورد نظر برای نوشتن فیلمنامه فیلم بعدی ریدلی اسكات انتخاب گردید.



به گزارش كیت هنری به نقل از ورایتی، دیو كُلارد برای نوشتن فیلمنامه فیلمی درباره سازمان سیا با عنوان «نه تایید نه تكذیب» انتخاب گردید.
این فیلم مقرر است در كمپانی تولید فیلم ریدلی اسكات به نام كمپانی «اسكات فری فیلمز» ساخته شود.
ساخت این فیلم از سال پیش و بعد از آن كه تهیه كنندگان حقوق ساخت فیلم از كتاب «بزرگ ترین عملیات مخفی سیا» نوشته دیوید اچ.شارپ را به دست آوردند، مدنظر قرار گرفت.
این كتاب جزئیات غرق شدن زیردریایی هسته ای شوروی K-۱۲۹ در اقیانوس آرام را در سال ۱۹۶۸ روایت می كند. با وجود كاوشهای پنهانی، شوروی هیچگاه نتوانست این زیردریایی گم شده را پیدا كند، اما آمریكایی ها در خلال عملیات مخفی ۶ ساله اسرار این ماجرا را كشف كردند و با استفاده از یك داستان ساختگی با عنوان جستجو در اقیانوس توسط هاوارد هیوز میلیاردر، روی این عملیات سرپوش گذاشتند.
وقتی این مورد توسط مطبوعات فاش شد تنها پاسخ سیا این بود كه «ما نه تایید نه تكذیب می كنیم».
كلارد در كار تولید فیلم هم بوده و كار نوشتن فیلمنامه را با «مرد خانواده» آغاز كرد.
از این پروژه بعنوان آزوریان یاد می گردد و این نامی بود كه سیا برای سرپوش گذاشتن روی تحقیقاتش برگزید. این پروه یكی از مخفی ترین، پیچیده ترین و پرهزینه ترین عملیات در دوران جنگ سرد بود كه حدود ۸۰۰ میلیون دلار(برابر با ۴ میلیارد دلار سال ۲۰۱۷) برای آن هزینه شد. همه این تلاش ها به این امید صورت گرفت كه بتوانند كتاب رمزگذاری ها و اطلاعات هسته ای شوروی را در این زیردریایی به دست آورند.
نیویورك تایمز سرانجام واقعیت این عملیات را كشف و افشا كرد. سال ۲۰۱۰ سیا بخشی از این عملیات را تحت قانون آزادی اطلاعات روشن كرد. این گزارش توسط یكی از اعضای این پروژه كه نامش فاش نشد نوشته شد.

1397/03/26
10:54:44
5.0 / 5
4544
تگهای خبر: فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۲ بعلاوه ۱
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری