ArtKit کیت هنری
به مناسبت هشتادسالگی صدا در ایران

تولدی متفاوت برای رادیو در ایام قرنطینه

تولدی متفاوت برای رادیو در ایام قرنطینه كیت هنری: رادیو امروز (4 اردیبهشت ماه) تولد هشتادسالگی خودرا با شرایطی متفاوت جشن می گیرد.


به گزارش كیت هنری به نقل از ایسنا، جعبه كوچك صدا امسال در حالی هشتادمین سال روز تولد خودرا جشن می گیرد كه اغلب مردم به اجبار خانه نشین شده و هیچ چیزی در كشور و البته در دنیا شرایط عادی ندارد.
رادیو هشتادساله ایران در این سال ها صداها و آواهای بسیاری را به خود شنیده و میزبان صدای دلنشین هنرمندان زیادی بوده است؛ از صداهای آرام گرفته تا صداهای خش دار و خشنی كه هر كدام به صورتی برای شنونده ها جذاب و خاطره ساز بوده اند.
خبرنگار ایسنا به مناسبت تولد هشتادسالگی رادیو در ایران، با چند نفر از هنرمندان خوش صدای رادیو به گفت و گو نشسته و احوال آنها را در این روزهای كرونایی جویا شده است.
در ادامه این گفت وگوها را می خوانید:

۸۰ سال زمان كمی نیست!
رضا عمرانی، صدابازیگر از فراز و نشیب هایی كه رادیو در این ۸۰ سال تجربه كرده و اتفاقات گوناگونی اظهار داشت كه كم از شرایط امروز نداشته اند.
او اظهار نمود: ۸۰ سال زمان كمی نیست. در این سال ها كشور ما وقایع بسیاری را پشت سر گذاشته است؛ از جنگ جهانی گرفته تا جنگ خودمان و مسائل بین المللی كه موثر بوده اند.
عمرانی رسالت خطیر رادیو را سكوت نكردن در شرایط بحرانی عنوان نمود و اظهار داشت: رادیو رسانه ای است كه متكی به صداست و با سكوت میانه ای ندارد، بدین سبب همیشه فعال بوده است. رادیو از زمان تاسیسش در سال ۱۳۱۹ تا زمان حال همیشه رفیق و همراه مردم بوده است.
او درباره وظیفه هنرمندان در این شرایط اظهار داشت: هنرمند با هر ابزار و هنری كه در دست دارد می تواند امیدبخش باشد و وظیفه ابدی اش باز كردن پنجره هایی به سمت امید است.
این گوینده این روزها مشغول ضبط كتاب های صوتی است. عمرانی بسیاری از آثارش را با تخفیف بالای ۵۰درصد و خیلی ها را رایگان در اختیار علاقه مندان قرار داده است تا این گونه مخاطبانش را به مطالعه و گوش كردن به كتاب های صوتی بخصوص در این روزها تشویق كند.

رادیویی ها كمتر شناخته می شوند اما با عشق كار می كنند
نگین خواجه نصیر، گوینده از لزوم حضور پررنگ تر رادیو در این روزها در كنار مردم گفت و بیان كرد: همانطور كه در این روزهای كرونایی در كنار مردم بودیم و كارمان را انجام دادیم الان هم مردم از ما انتظار دارند تولد هشتادسالگی رادیو را جشن بگیریم و ما باید مجازی هم شده این روز را جشن بگیریم.
خواجه نصیر با اشاره به این كه هنرمندان نخستین گروهی بودند كه ویروس كرونا كارشان را متوقف كرد، اظهار نمود: طول می كشد تا برای كارهای فرهنگی شرایط به حالت عادی برگردد، اما هنرمندان اهتمام كرده اند در این روزها با مردم همراه باشند و هر كس در هر رشته و زمینه ای كه فعالیت داشته است اهتمام كرده تا كارش را ادامه دهد.
این گوینده رادیو با بیان این كه تمام روزهای قرنطینه سر كار حضور داشته و كارش را متوقف نكرده است اظهار داشت: كار كردن در این شرایط دشوار است، اما خود من به خاطر عشق به كارم آمده ام و با توجه به این كه كار ما در فضای بسته و استودیو است، من از ۲۸ اسفند تا همین الان كارم را ادامه داده ام.
او اضافه كرد: باتوجه به این كه مردم در قرنطینه و خانه هستند ما ویژه برنامه های نوروز را تمدید كردیم و من هم بامداد و هم شب برنامه زنده داشتم و در واقع كارم در این ایام بیشتر بود.

خودم هم یادم نبود تولد رادیو است!
شهین نجف زاده، یكی دیگر از گوینده های رادیو اظهار داشت كه حتی خودش هم فراموش كرده بوده امروز تولد رادیو است.
او اظهار نمود: آن قدر ذهن همه ما درگیر كرونا و بیماری و مشكلات شده است كه حتی خود من هم تولد رادیو را یادم نبود.
این گوینده اضافه كرد كه فقط تا ۲۲ اسفند در محل كارش حضور داشته و تا همین چند روز قبل كه اجبارا باردیگر به سر كار برگشته در قرنطینه كامل خانگی بوده است.
نجف زاده در پاسخ به این پرسش كه در روزهای خانه نشینی و قرنطینه خانگی چه كارهایی انجام داده است، اشاره كرد: كارهای عقب افتاده ام را انجام دادم و روی كتاب هایی كه قرار بود پس از قرنطینه بخوانم، كار كردم.
او اضافه كرد: قرنطینه فرصتی بود تا در كنار خانواده باشیم و كارهای عقب افتاده را انجام دهیم.
نجف زاده در پاسخ به این پرسش كه نقش هنرمندان در این شرایط چیست و چه كاری می توانند در حیطه هنری و شغلی شان انجام دهند، اظهار داشت: آگاهی دادن بوسیله فضای مجازی وظیفه هنرمندان است و الان كه با شما صحبت می كردم به ذهنم رسید كه می توانستم در این روزها داستان های كوتاه و مطالب كوتاه بخوانم و روی اینترنت بگذارم تا علاقه مندان بتوانند استفاده كنند. این كار تا الان به ذهنم نرسیده بود و اهتمام می كنم انجامش دهم.





منبع:

1399/02/04
20:42:02
5.0 / 5
2786
تگهای خبر: بازیگر , جشن , رادیو , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۵
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری