ArtKit کیت هنری

نوازنده چیره دست سرنا درگذشت

نوازنده چیره دست سرنا درگذشت به گزارش كیت هنری «برات اصلاحی» ـ نوازنده چیره دست سرنا و اهل تربت جام ـ كه مدتی از بیماری شدید ریوی رنج می برد، بامداد امروز ـ دوشنبه ـ در بیمارستانی مشهد دارفانی را وداع گفت.


عزیز احمدی، خواننده ی تربت جامی در گفت وگویی با ایسنا خبر فوت این هنرمند را تأیید كرده و گفته است: ایشان مشكل ریوی داشتند و پزشكان از ابتدا تشخیص داده بودند كه سرطان ریه بوده است. یكی دو بار هم در بیمارستان بستری شدند.
احمدی افزود: بالاخره این اتفاق برای هر كدام از ما هم پیش خواهد آمد. او حدود ۵۰ سال سن داشت و در روستای محمودآباد سفلی تربت جام اقامت داشت.
این خواننده تربت جامی درباره مرحوم اصلاحی اظهار داشت: برات اصلاحی در سرنانوازی پس از مرحوم غلامعلی نینواز در منطقه تربت جام رو دست نداشت؛ البته شاید در تكنیك های جدید افراد بهتری باشند ولی در تكنیك های خطه جام بعد از استاد نینواز، اصلاحی حرف اول را می زد.
وی در جشنواره های مختلفی شركت و مقام كسب كرده بود. همینطور آثاری را با گروه فردای جام منتشر نمود. برات اصلاحی در كشورهای یونان، آلمان، دانمارك، عمان، تركیه، قطر و چندین كشور دیگر اجرا و در جشنواره های مختلف داخلی شركت كرده بود. او هنرمند شناخته شده و معروفی در منطقه بود و جایگاه هنری داشت.
خبرنگار ایسنا همینطور با محمد رحم دلخواه، یكی از استادان نوازندگی سرنای تربت جام تماس گرفت كه او هم خبر فوت مرحوم اصلاحی را تایید نمود و اظهار داشت: به من گفته اند كه پیكر ایشان هنوز در مشهد است.
جزئیات مراسم خاكسپاری پیكر این هنرمند سرنانواز متعاقبا ارسال می شود.









1398/07/01
13:36:19
5.0 / 5
4410
تگهای خبر: جشن , جشنواره , خواننده , زندگی
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری