ArtKit کیت هنری
كامبوزیا پرتوی:

به قلمی كه در دست داریم متعهد باشیم

به قلمی كه در دست داریم متعهد باشیم كیت هنری: كامبوزیا پرتوی می گوید: وظیفه ای كه بعنوان فیلمنامه نویس انتخاب می نماییم باید قسم به قلم باشد و باید برای فعالیت هایمان ارزش قائل شویم و به قلمی كه در دست داریم متعهد باشیم.


به گزارش كیت هنری به نقل از ایسنا، در حالیكه نخستین روز برگزاری جشنواره حسنات ساعات پایانی خویش را طی می كرد فیلم نامه نویسان اصفهانی در نشستی با كامبوزیا پرتوی به بحث و تبادل نظر پرداختند؛ نظراتی كه فیلم سازان را تشویق می كرد یا برای ادامه كار به فكر فرو می برد.
این فیلمنامه نویس در این جلسه اظهار نمود: برای پیدا كردن روایت هایتان باید مرتبط با همان مبحث مطالعات زیادی داشته باشید تا بتوانید روایت را پیدا و فیلمنامه تان را یادداشت كنید.
پرتوی اضافه كرد: نوشتن هر فیلمنامه نیازمند اقتضای دوره زمانی خود است. در زمان جنگ نقاشی كودكان سیاه و سفید بود بنابراین آن روز جامعه نیازمند فیلم شاد بود، بنابراین "دستمال گلدار گلنار" تولید شد، اما اكنون نیازها تغییر كرده است و بنابراین "كامیون" نوشته می گردد.
او با اشاره به مهم ترین بخش فیلمنامه كه روایت كردن است، اظهار داشت: اول باید بدانیم فیلنامه چیست و از نوشتن شروع نماییم. اگر دقت نماییم نوشتن اصل مبحث است، همان گونه كه در قرآن آمده "قسم به قلم "و در انجیل آمده خدا كلمه را آفریده است.
پرتوی با اشاره به اینكه برای اثر گذاشتن باید روایت را برای فیلمنامه در نظر بگیریم، تصریح كرد: فیلمنامه حرفی است برای گفتن، گفتن برای دیگران با هدفی مشخص كه در ذهن داریم. ما با فیلمنامه باید حرف و هدف را همزمان عرضه دهیم.



1397/02/24
14:05:12
5.0 / 5
4453
تگهای خبر: فیلم
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۲
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری