همكاری دوباره با هارلسون؛
فیلم بعدی روبن اوستلوند در دنیای بی سرگرمی می گذرد
کیت هنری: روبن اوستلوند کارگردان سوئدی گفته است فیلم بعدی اش را در یک هواپیما می سازد و در همین حال در کمپین برای دریافت اسکار با مثلث غم فعالانه مشارکت می کند.
به گزارش کیت هنری به نقل از اسکرین دیلی، روبن اوستلوند کارگردان سوئدی که با «مثلث غم» امسال دومین جایزه نخل طلایش را دریافت کرد و در ردیف کارگردان هایی چون فرانسیس فورد کاپولا و میشاییل هانکه قرار گرفت که ۲ نخل طلا در کارنامه دارند، با معرفی فیلم جدیدش گفت انتظار دارد این فیلم یک محصول مشترک بین المللی دیگر باشد.
این کارگردان نامدار که جشنواره سارایوو امسال کارش را با نمایش فیلم او «مثلث غم» آغاز کرد و قلب افتخاری خودرا به وی اهدا کرد، درباره ی امتیازهای اجتماعی، مرد بودن و اسکار صحبت کرد.
اوستلوند در صورتیکه بیشتر فیلمسازان علاقه ای به افشای جزئیات پروژه بعدی خود ندارند، می گوید فیلم بعدی وی باز هم یک کمدی سیاه با همکاری مجدد با وودی هارلسون است که در فیلم «مثلث غم» در نقش کاپیتان مارکسیست کشتی تفریحی بازی کرده بود.
فیلم بعدی با عنوان «سیستم سرگرمی خراب است» در پروازی طولانی رخ می دهد که در آن در حین پرواز سیستم سرگرمی از کار می افتد و به ایجاد هرج و مرج منجر می شود. مدت کوتاهی پس از شروع پرواز، مسافران متوجه می شوند سیستم سرگرمی خراب است و باید ۱۵ ساعت بدون سرگرمی دیجیتالی، کنار هم بنشینند و سر خودرا گرم کنند و احیانا کار به جایی می رسد که مسافران هواپیما را پایین می آورند.
با توجه به این که فیلمنامه در مرحله اولیه نوشته شدن است، هنوز تاریخ تولید تعیین نشده و بگفته اوستلوند وی حالا هنوز دارد ایده هایی را که برای داستان لازم دارد جمع آوری می کند و خودش هم فیلمنامه را می نویسد.
اوستلوند افزود برای نوشتن فیلمنامه «مثلث غم» ۱۰ هزار ساعت وقت گذاشته و با فیلم بعدی می خواهد تا باردیگر به مطالعه بشر مدرن بپردازد و نشان دهد وقتی انسان امروز از وسایل مدرن خود محروم می شود اعتیاد به دوپامین سبب می شود به خشم و ظلم بیشتری روی بیاورد.
وی می گوید بررسی چگونگی رسیدن به هرج و مرج در پرواز برایش بسیار جالب است و فکر می کند ۱۰۰ درصد احتمال چنین رخدادی وجود دارد و حتی می تواند منجر به سقوط هواپیما شود.
این کارگردان از جوامع اروپایی به سبب فردگرا بودن و محدود کردن پیشرفت جمعی انتقاد نمود و اظهار داشت: ما اعتماد خودرا به دولت از دست داده ایم. سال ۱۹۶۷ سوئد از رانندگی سمت چپ به سمت راست تغییر داد و این واقعاً اعجاب انگیز بود که ۸ میلیون نفر بتوانند خودرا در یک روز با این شرایط وفق دهند و در حقیقت تصادف های رانندگی هم بعد از این تغییر کمتر شد.
به گفته وی این مثال نشان میدهد که می توان افزاد یک جامعه را ساماندهی کرد و یک قرارداد اجتماعی جدید ایجاد کرد. حالا وقتی نوبت به مشکلات بزرگ تر می رسد که امروز با آنها دست به گریبان هستیم، اگر نگاه فردگرایانه باشد فقط آنچه من دوست دارم مد نظر قرار می گیرد.
وی بعد از فیلم کمدی «مربع» که نامزد جایزه اسکار هم شد، در فیلم بعدی اش «مثلث غم» به مسایلی چون صنعت مد، تجارت اسلحه و مرد بودن پرداخت و درباره ی آن می گوید: می خواستم مثل یک ترن هوایی وحشی و سرگرم کننده باشد.
وی درباره ی کمپین برای جوایز احتمالی بعدی برای «مثلث غم» اظهار داشت: داشتن اسکار فوق العاده است، اما داشتن دو تا نخل طلا بهترین بود. وی اصرار کرد با وجود داشتن فرزند ۱۱ ماهه در همه این کمپین ها شرکت می کند.
وی از «فورس ماژور» تا «مربع» و «مثلث غم» همیشه به یک کمدی ناراحت کننده توجه کرده و معتقد می باشد بمحض این که از یک موقعیت سخت یا وحشتناک فاصله بگیری تازه متوجه می شوی که این مساله چقدر خنده دار هم بوده است.
فیلم «مربع» درامی سوئدی با شخصیت محوری کریستین نیلسن مدیر ارشد موزه های هنر مدرن و معاصر بود که به زودی باید از اثر تازه خریداری شده اش به نام مربع رونمایی کند و در صورتیکه زندگی شخصی آشفته ای دارد، این کار او را با چالش های فراوانی روبه رو می کند. فیلم با موقعیت هایی که خلق می کند فیلمساز، هنر مدرن و معاصر و جامعه روشنفکر پیشرو اروپایی را به تیغ نقد می کشد.
«مثلث غم» از ۷ اکتبر در آمریکا و از ۲۸ اکتبر در بریتانیا و ایرلند اکران می شود. عنوان این فیلم به اصطلاح جراحان پلاستیک برای چین و چروک بین ابروها اشاره دارد و تلاش آنها که همیشه با بهره گیری از بوتاکس می خواهند این مثلث را حذف نمایند.
منبع: artkit.ir
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کیت هنری در مورد این مطلب