بازدید معاون مطبوعاتی از ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران
به گزارش کیت هنری معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی در جریان بازدید از ستاد برگزاری دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران اظهار داشت: رسانه ها نقش مهمی در پیشبرد اهداف نمایشگاه مجازی کتاب بر عهده دارند.
به گزارش کیت هنری به نقل از روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی، فرشاد مهدی پور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: در طول برگزاری این نمایشگاه شاهد رونق کارهای رسانه ای در زمینه مطبوعات، خبرگزاری ها و رسانه های جمعی در پوشش خبری و نشر احوال مربوط به نمایشگاه کتاب هستیم.
وی با اشاره به دومین سال برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب تهران و این که شاهد یک پویش ملی در جهت گسترش نشر کتابخوانی در کشور هستیم، اشاره کرد: حتی اگر شرایط کرونائی در کشور به اتمام برسد و به شرایط عادی برگردیم باید برگزاری نمایشگاه کتاب بصورت مجازی را حفظ نماییم چون در این تجربه مزایایی به وجود آمد که بسادگی نمی توان از آن گذشت.
او درباره نقش مهم مطبوعات و خبرگزاری ها و رسانه ملی در امتداد پیش برد اهداف اتفاقات نوپایی مانند نمایشگاه مجازی کتاب بیان کرد: فضای رسانه ای کشور تلفیقی از کنش گران بسیار وسیع با سلایق و علاقه های مختلف است.
معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این که مرکز پاسخگویی دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران مخاطب محور و ساده طراحی شده است، اظهارکرد: مخاطب محور بودن دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران یک مزیت است برای اینکه مخاطبان بسادگی می توانند به آن ورود پیدا کنند و کتاب مورد نیاز خودرا انتخاب و سفارش دهند.
وی اشاره کرد: اطلاع رسانی های پیرامونی نمایشگاه مجازی کتاب تهران می تواند دو اتفاق مهم را رقم بزند؛ یکی جهت دهی رسانه ای در امتداد پیشبرد اهداف برگزاری نمایشگاه مجازی کتاب و دیگر این که میزان ورودی و اقبال مخاطبان را به نمایشگاه افزایش دهد. پایش های این دوره نشان داده است که هر زمان تبلیغات رسانه ای بیشتر شده است مصرف نمایشگاه بالا رفته است.
مهدی پور در آخر اظهار داشت: نحوه هدایت رسانه ها در جهت اهداف و پیشبرد نمایشگاه مجازی کتاب نیز امری مهم می باشد، بعنوان مثال کتاب های کودک و نوجوان در رتبه دوم نمایشگاه قرار دارد؛ باید واکاوی کرد که چرا گزینه های دیگر که برای ما اولویت دارد در رتبه های پایین تری قرار دارد و چرا روی آن باید تمرکز پیدا نماییم. رسانه ها می توانند نقش مهمی در جهت دهی محتوایی نسبت به خریدار عام در نمایشگاه مجازی کتاب ایفا کنند.
دومین نمایشگاه مجازی کتاب تهران از سوم بهمن ماه شروع شده است و تا یازدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ ادامه خواهد داشت. علاقه مندان برای بازدید و خرید کتاب می توانند به Ketab.ir مراجعه کنند.
منبع: كیت هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کیت هنری در مورد این مطلب