دستورالعمل ساترا برای قاعده مند کردن تبلیغات پلت فرم ها
ساترا دستورالعمل تبلیغات در پلت فرم ها را تدوین و برای هم اندیشی و نظرخواهی از نخبگان بر روی سایت خود قرار داده است.
به گزارش کیت هنری به نقل از روابط عمومی ساترا، از مدت ها پیش شیوه فعالیت تبلیغی پلت فرم ها مورد انتقاد کاربران قرار گرفته بود. به همین دلیل با بررسی دستورالعمل ها و قوانین رگولاتورهای دنیا و پایش انجام شده درباب قوانین داخلی کشور، سازمان تنظیم مقررات رسانه های صوت و تصویر فراگیر (ساترا)، دستورالعمل تبلیغات در پلت فرم ها را تدوین و برای هم اندیشی و نظرخواهی از نخبگان بر روی سایت خود قرار داده است. این دستورالعمل تلاش می کند چالش های حوزه تبلیغات همچون انتشار اطلاعات گمراه کننده و نامناسب در محتوای تبلیغی، تهدید سلامت کودکان، نادیده گرفتن رده بندی سنی در تبلیغات، بی نظمی در تجربه کاربری و افزایش غیر منصفانه هزینه کاربر را حل کند. در موادی از این دستورالعمل همین طور به موضوع پخش تبلیغات در سرویس هایی با مدل درآمدی اشتراک ماهیانه پرداخته شده است که در ماه های گذشته انتقاد تعداد قابل توجهی از کاربران را برانگیخته بود. طبق رویه ساترا هر دستورالعمل قبل از ابلاغ به رسانه های صوت و تصویر فراگیر مورد هم اندیشی با نخبگان و کاربران قرار می گیرد و پس از جمع بندی نظرات واصله و اصلاحات احتمالی بصورت رسمی ابلاغ می شود.
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان کیت هنری در مورد این مطلب