ArtKit کیت هنری
با حضور خانواده شهید مدافع سلامت

پوستر جشنواره هنر مقاومت رونمایی گردید

پوستر جشنواره هنر مقاومت رونمایی گردید پوستر ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با تقدیر از خانواده دكتر محمد زارع از شهدای مدافع سلامت و با حضور رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح، مدیرعامل انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس و مدیركل دفتر انتشارات و فناوری وزارت آموزش و پرورش رونمایی گردید.


به گزارش کیت هنری به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی بنیاد فرهنگی روایت فتح، پوستر ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت روز گذشته (۱۱ آبان) با حضور مسعود نجابتی (دبیر کل جشنواره)، سیدمحمد یاشار نادری (رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح)، محمد حبیبی (مدیر انجمن تجسمی انقلاب و دفاع مقدس) و محمدابراهیم محمدی (مدیرکل دفتر انتشارات و فناوری وزارت آموزش پرورش) در فضای باز بنیاد فرهنگی روایت فتح و با رعایت تمامی جوانب و پروتکل های بهداشتی رونمایی گردید.

در این مراسم مسعود نجابتی، دبیر کل ششمین جشنواره بعنوان تنها سخنران این رونمایی ضمن اشاره به شرایط سخت کرونایی اظهار داشت: شاید در سخت ترین شرایط محتمل کره زمین قرار گرفته ایم، روزگاری که هرروز خبر ناگوار درگذشت یکی از عزیزانمان و شهدای مدافع سلامت را می شنویم و شاید به شکلی زمین و زمان و نفوس آماده و مهیای پذیریش حجت حق شده و ان شاءالله که با ظهور حضرت این تلخی و مصیبت ها کاممان را شیرین کند.

این هنرمند هنرهای تجسمی همینطور با تقدیر از ایثارگری های صورت گرفته در راه مبارزه با ویروس کرونا از کوشش برای ثبت و ماندگار کردن مجاهدت ها اظهار داشت: چه در زمان دفاع مقدس و دفاع از حرم و چه شرایطی که حادث شده است افراد ایثارگر و مجاهدی هستند که در شرایط سخت، نقشی را می آفرینند. از طرفی نقش روایت گری این مجاهدت ها هم بر روی دوش نحیف هنرمندان و اصحاب رسانه افتاده است و همینطور که مقام معظم رهبری فرمودند علیرغم این که این فداکاری ها در ذهن انسان های معاصر ثبت و ضبط می شود اما برای حفظ در تاریخ و آیندگان بسیار لازم است و این دقیقاً تفاوت عمده جشنواره هنر مقاومت با سایر جشنواره ها است. به صورت مثال در بخش عکاسی تلاش داریم تمامی آثار فاخر و ثبت شده دوران کرونا و اتفاقاتی که در فضای مدافعان سلامت و سپس بحث مجاهدت عزیزان ما در عرصه کمک های مؤمنانه رخ داده در فضای جشنواره رصد، جمع آوری و احصا شود تا ان شاءالله در چارچوب کتابی ماندگار برای نسل های آینده بماند.

مسعود نجابتی همینطور با اشاره به تفاوت جشنواره ششم هنر مقاومت با سایر جشنواره های هنری اظهار نمود: عمده تفاوت در همین مسئولیتی است که همه رشته های تجسمی تلاش می کنند به دوش بکشند. چه در شهادت سردار دل ها قاسم سلیمانی و روایت رویدادهای ازجمله مدافعان سلامت، مدافعان حرم و چه دفاع مقدس که سال جاری در چهلمین سالگرد آن قرار داریم و این وظیفه بر دوش روایت فتح است، همان گونه که شهید آوینی همین بنیان را در همین فضا با روایت کردن عرصه های جهادی و دفاع مقدس گذاشت و الان دوستان ما در روایت فتح در سایر رشته ها چون تجسمی، سینما، نمایش و مستند تلاش کردند همان فضا را ادامه بدهند.

در انتها این مراسم که به علت رعایت پروتکل های بهداشتی بسیار محدود و کوتاه برگزار گردید از سوی ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت با همراهی انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاع مقدس از خانواده شهید دکتر محمد زارع از شهدای مدافع سلامت با اهدای پرتره نقاشی این شهید تقدیر و سپس توسط رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح پوستر ششمین جشنواره جهانی هنر مقاومت رونمایی گردید.




منبع:

1399/08/12
19:27:07
5.0 / 5
1200
تگهای خبر: آموزش , آینده , جشن , جشنواره
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۵
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری