ArtKit کیت هنری

ابلاغ سیاست های رسانه ای به شبكه های استانی درباره بحران های طبیعی

ابلاغ سیاست های رسانه ای به شبكه های استانی درباره بحران های طبیعی به گزارش كیت هنری معاون امور استان های صداوسیما با تاكید بر حفظ مرجعیت خبری صداوسیما در بحران های طبیعی همچون سیل، موارد ۲۸ گانه ای را بعنوان سیاست های كلی رسانه ای برای اطلاع رسانی در این شرایط تبیین و به مراكز ابلاغ نمود.


به گزارش كیت هنری به نقل از ایسنا و به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان های سازمان صداوسیما، به دنبال هشدارهای سازمان هواشناسی در خصوص بارش شدید باران و بروز سیلاب در ماه های پیش رو و همینطور وقوع سیل در ایام گذشته و وارد شدن خسارات سنگین به برخی مناطق كشور همچون استان های سیستان و بلوچستان، كرمان و هرمزگان، علی دارابی _ معاون امور استان های صداوسیما _ در دستورالعملی با اشاره به غیر قابل اجتناب بودن وقوع حوادث طبیعی همچون سیل، بر لزوم حفظ و تقویت مرجعیت خبری صداوسیما در این شرایط تصریح كرد.
بر طبق این دستورالعمل معاون امور استان های صداوسیما مجموعه ای از سیاست های رسانه ای را كه باعث تحقق این هدف می شوند را در چارچوب راهبردهای برنامه سازی رسانه در بحران سیل در ۲۸ محور اصلی و ۱۷ بند فرعی تبیین و به مراكز استانی صداوسیما ابلاغ نمود.
مجموعه این راهبردها با محور اطلاع رسانی سریع همراه با صحت و دقت بعنوان گام اول رسانه شروع می شود و در ادامه به مواردی همچون حفظ و ارتقاء مرجعیت رسانه در اطلاع رسانی، آگاهی بخشی، آموزش و آرامش بخشی، همدردی با مشكلات مردم و زبان گویای جامعه بودن، همراهی و كمك به مسؤلان و عرضه گزارش از خدمات و اقدامات آنان، آموزش مجریان، گزارشگران و برنامه سازان برای شرایط بحرانی، آرام سازی فضای عمومی جامعه، اهتمام بایسته برای وحدت و اتحاد همه نیروهای كشور در حوادث از جانب صداوسیما پرداخته است.
معاون امور استان های صداوسیما در این ابلاغ به رادیو و نقش اصلی آن در مدیریت رسانه ای بحران ها پرداخته و بر اهمیت راه اندازی رادیوهای اختصاصی با عنوان رادیو امید (نجات) با هدف اطلاع رسانی سریع از وضعیت صدمه دیدگان، كمك به حل مشكلات و ایجاد روحیه امید در مناطق صدمه دیده از سیل تاكید كرده است.
دارابی در این دستورالعمل با اشاره به اینكه باید به مسائل پیرامون پسا سیل هم توجه داشت، تصریح كرده است كه رسانه باید مدیریت همه جانبه داشته باشد و شرایط بعد از اتمام سیل و حادثه طبیعی در كشور، ملاحظات و اقدامات لازم در این خصوص را در دستور كار قرار دهد.
معاون امور استان های صداوسیما تصریح كرد: ایران عزیز ما به لحاظ سوق الجیشی و موقعیت اقلیم آب و هوایی در كانون حوادث و رخدادهای طبیعی است، صداوسیمای مراكز استان ها در این حوادث در خط مقدم هستند و وظیفه خطیر رسانه ای خویش را با تاكید بر تجارب ارزشمند گذشته و هم بهره مندی از تجارب بین المللی انجام می دهند.



1399/01/08
23:42:16
5.0 / 5
3007
تگهای خبر: آموزش , خدمات , رادیو , رسانه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۵ بعلاوه ۲
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری