ArtKit کیت هنری
كانون فیلم نامه نویسان سینمای ایران:

مجید فرازمند در سخت ترین شرایط روحی از پانیفتاد

مجید فرازمند در سخت ترین شرایط روحی از پانیفتاد كیت هنری: كانون فیلم نامه نویسان سینمای ایران در متنی با عنوان «مردی كه تا آخرین نفس كنار همكاران نویسنده اش بود» فقدان مجید فرازمند را تسلیت گفت.


به گزارش كیت هنری به نقل از ایسنا، در متن ارسالی آمده است: «مجید فرازمند فیلم نامه نویس سینمای ایران روز گذشته دارفانی را وداع گفت. كانون فیلم نامه نویسان سینمای ایران ضمن عرض تسلیت و اعلام تاریخ مراسم كه از ساعت ۱۲: ۳۰ تا ۱۳: ۴۵ روز جمعه ۱۲ مهرماه در مسجد رسول اكرم واقع در میدان كاج سعادت آباد خواهد بود، متن زیر را در پاسداشت این نویسنده و عضو قدیمی خود منتشر كرد:
مجید فرازمند نویسنده خوش ذوق، حرفه ای و عضو فعال كانون فیلم نامه نویسان سینمای ایران بعد از تحمل یك دوره طولانی رنج و مرارت ناشی از بیماری، سحرگاه روز گذشته درگذشت.
مجید فرازمند متولد ۱۳۲۴ به نسلی تعلق داشت كه با تحصیلات عالی و سال ها كوشش و تلاش بی وقفه در فراگیری و كسب معرفت و دانش به مرزی از پختگی و مهارت می رسد و بعد از آن به شكل حرفه ای و مستمر، نوشتن را برگزید. كارنامه او طیف وسیع و متنوعی از موضوعات و مفاهیم را در برمی گیرد كه نشان از خلاقیت و ذوق و مهارت نویسنده ای آگاه و توانا دارد.
مجید فرازمند بعد از تجربه نگارش و كارگردانی فیلم های تلویزیونی به شكل حرفه ای در سینما به فعالیت ادامه می دهد. نگارش فیلم نامه های «۱۳گربه روی شیروانی داغ»، «دشمن»، «دلقك»، «بمانی هفتم» و «راز سر به مُهر» قسمتی از اثار اوست كه با همكاری و مشاركت همسرش فرزانه شبانی نوشته شده اند.
خانواده سینمای ایران سوگوار نویسنده ای است كه پایبند به ارزش ها و فضایل اخلاقی بود؛ تصویری كه از وی در ذهن یكایك ما نقش بسته، سرشار از خاصیت های منحصربه فردی است كه به آسانی از یاد نمی روند. او به دور از هیاهو و جنجال و حاشیه زیست. تشنه شهرت نبود. خلق وخو و اصالت تبار باختری اش را یك دم رها نكرد. درستكار و راستگو و شریف بود. صبور بود و اهل گذشت و به شدت متواضع. او به همراه همسرش بعنوان یكی از اعضای كانون فیلم نامه نویسان، در تمامی مراحل شكل گیری كانون و فعالیت های صنفی حضوری فعال و نقشی موثر ایفا كرد.
در سخت ترین شرایط روحی از پا نیافتاد. مسئولیت پذیر و متعهد بود. اعضای كانون به یاد دارند كه در آخرین جلسه مجمع عمومی فیلم نامه نویسان، با آن كه نیمی از بدنش از كار افتاده بود اما با ویلچر در جلسه حاضر شد و آشكارا نشان داد كه نسبت به تقدیر، حیات و استمرار فعالیت تنها تشكل صنفی فیلم نامه نویسان دغدغه دارد. تصویر باشكوه حضورش، عزم ما را برای ارتقا و رشد این نهاد صنفی دوچندان ساخت.
كانون فیلم نامه نویسان سینمای ایران درگذشت این هنرمند محجوب و خوش نام را به خانواده سینما و جامعه هنری كشور تسلیت عرض می كند و برای همسر پرمهر و فداكارش سركار خانم فرزانه شبانی كه عضو شورای مركزی كانون است صبر و شكیبایی آرزومندیم. با او عهد می بندیم كه یادش را همچنان گرامی خواهیم داشت.»
زنده یاد مجید فرازمند در سال ۱۳۲۴ در شهر كرمانشاه متولد شد. او دوره كارشناسی و كارشناسی ارشد خود در را رشته جغرافیای انسانی/ اقتصادی، در دانشگاه شهید بهشتی گذراند و دوره فیلمنامه نویسی حرفه ای را در مركز آموزش فیلمسازی به انتها رساند.
در قبل از پیروزی انقلاب كارهای مختلفی در زمینه های دستیاری كارگردان، بازنویسی فیلمنامه های سینمایی و نگارش مجموعه های تلویزیونی انجام داد.
در سال ۱۳۷۴ ضمن كارگردانی فیلم كوتاه داستانی به نام «در كهنسالی»، چند قسمت از مجموعه تلویزیونی «آقای شانس» را برای شبكه دوم سیما، گروه اجتماعی ساخت.
فیلمنامه های سینمایی «دشمن»، «این زن حرف نمی زند»، «۱۳ گربه روی شیروانی»، از وی به فیلم برگردانده شده و از بین فیلمنامه های دیگر می توان به «وفا»، «مادر كامپیوتری»، «بمانی هفتم»، «دشمن»، «دلقك»، «راز سر به مهر»، «پل»، «روز هفدهم»، «زنی از جنس باران»، «سرباز گمنام» و... اشاره نمود.
این فیلمنامه نویس بعد از یك دوره بیماری سه شنبه نهم مهر به دنبال عارضه مغزی درگذشت.
مراسم خاكسپاری پیكر مرحوم «مجید فرازمند» ساعت ۱۰ بامداد روز پنجشنبه ۱۱ مهر از ساختمان شماره ۲ خانه سینما واقع در (خیابان وصال شیرازی، تقاطع طالقانی) برگزار می گردد.




منبع:

1398/07/10
16:16:08
5.0 / 5
4159
تگهای خبر: آموزش , تصویر , جشن , دانشگاه
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۴ بعلاوه ۳
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری