ArtKit کیت هنری

مدیر جدید مركز گسترش به دست اندركاران انیمیشن چه وعده ای داد؟

مدیر جدید مركز گسترش به دست اندركاران انیمیشن چه وعده ای داد؟ به گزارش كیت هنری اولین جلسه مدیرعامل جدید مركز گسترش سینمای مستند و تجربی با اعضای هیات مدیره انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران برگزار گردید. وی در این نشست تصریح كرد كه نگرش جدیدی در عرصه تولید و بازاریابی انیمیشن ایجاد می نماییم.


به گزارش كیت هنری به نقل از روابط عمومی مركز گسترش سینمای مستند و تجربی، در این جلسه كه عصر چهارشنبه گذشته، با حضور محمد حمیدی مقدم (مدیرعامل مركز)، مرتضی رزاق كریمی (قائم مقام)، امیرمحمد دهستانی (معاون انیمیشن)، امیر سحرخیز (رئیس هیات مدیره صنف انیمیشن)، علیرضا گلپایگانی، معین صمدی، علی نوری اسكویی، فرخ یكدانه (اعضای صنف انیمیشن)، شهنام صفاجو (مدیر روابط عمومی مركز) و رسول نبی ابهری (كارشناس بخش انیمیشن مركز) برگزار شد، پیرامون ساخت و عرضه ی فیلم های انیمیشن در دو زمینه ی انیمیشن های كوتاه هنری و فیلم های سینمایی انیمیشن بحث و تبادل نظر شد.
در ابتدای این نشست امیر سحرخیز اظهار نمود: هدف ما در انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران بجز امور مربوط به بیمه و مالیات و حقوق صنفی اعضا، وضع قراردادهای استاندارد و تعرفه قیمت و همینطور تعریف مشاغل در رابطه با تولید انیمیشن، ساماندهی و تقسیم بندی اعضای صنف با تخصص های گوناگون است.
ایشان در ادامه اظهار داشت: مركز گسترش در زمینه ی تولید انیمیشن های كوتاه هنری جایگاه ویژه ای پیدا كرده و از سایر سازمان های دیگر كه متولی انیمیشن هم بودند، فاصله گرفته كه جای تقدیر دارد.
علیرضا گلپایگانی هم در این نشست با اشاره به نیاز سینمای انیمیشن به حمایت خاطرنشان كرد: یكی از بهترین فعالیت های مركز گسترش، پشتیبانی از تولیدات دانشجویی بوده كه در چارچوب فیلم تجربی و بعنوان یك نوآوری جلوه كرده است.
وی افزود: به صراحت از «مركز گسترش» در مقام پایگاه رسمی پشتیبانی از سینمای انیمیشن ایران درخواست می كنم نگاه حمایتی خود به جامعه انیمیشن ایران را افزون نماید.
فرخ یكدانه هم در این جلسه اظهار داشت: در این «مركز» یكسری تجربه ها باید اتفاق بیفتد كه این تجربه ها زمان بر است و دستمزد مناسبی را می طلبد.
وی خاطرنشان كرد: دغدغه ی كیفی نزد فیلمسازان انیمیشن همیشه وجود داشته و مركز گسترش جایی است كه باید با دست بازتر عمل كند تا انیماتورها فرصت تجربه ی جدیدی پیدا كنند.
در ادامه این نشست، علی نوری اسكویی هم در سخنانی اظهار نمود: اساساً نگاهی كه به انیمیشن در سیاستگذاری كلان كشور وجود دارد، نگاهی تلفیقی از پدیده ای است كه هم جدید و قابل احترام بوده و هم پیچیده و مورد احتیاط.
وی ادامه داد: وجود یك جریان فیك انیمیشن هم سبب ایجاد اختلافات ضدونقیضی در این گونه ‎ی سینمای ایران شده كه یكی از موارد مهم در این زمینه، شفاف سازی در انیمیشن ایران است.
اسكویی تصریح كرد: امروزه اگر صنف انیمیشن در كنار شریان های اصلی سیاستگذار كه متولی آن در وزارت ارشاد «مركز گسترش» است، بتواند این پایه ها را محكم و درست كند، انیمیشن از فضای غبارآلود خود خارج شده و اطلاعات درستی از آن منتشر می شود.
وی خاطرنشان كرد: ما در نقطه حساسی قرار داریم و یكی از مهمترین اتفاقات، تبادل نظر و برنامه ریزی جدی صنف انیمیشن و مركز گسترش است تا شفافیت ایجاد نماییم. به عبارت دیگر نزدیك شدن صنف و مركز در مسائل ساختاری می تواند فریادرس آینده ی میان مدت انیمیشن باشد.
مرتضی رزاق كریمی هم در سخنانی، به لزوم ایجاد چرخه ی اقتصادی فیلم انیمیشن و ارتباط با مخاطب اشاره نمود و اظهار داشت: باید انیمیشن ایران به سمت استقلال اقتصادی حركت كند؛ در اینصورت انیمیشن ما رشد پایدار خواهد داشت، نه رشد ناگهانی.
وی تصریح كرد: حمایت باید هدفمند و مبتنی بر یك استراتژی باشد كه چگونه سینمای انیمیشن می تواند مخاطب ثابت و رو به رشد پیدا كند.
رزاق كریمی اضافه كرد: مساله دیگر، نیاز انیمیشن به نظام تولید تهیه كننده محور است تا به جریان بعد از تولید هم فكر شود.
محمد حمیدی مقدم هم در سخنانی اظهار نمود: من بعنوان یك علاقمند، یك همكار و همراه جدید با یك سوال مواجه هستم كه «انیمیشن كوتاه برای چه تولیدمی شود؟»پاسخ كمی دشوار می باشد اما توجه به این سؤال می تواند مسیر و آینده ی پشتیبانی از تولید انیمیشن های تجربی و كوتاه را متحول كند.
وی ادامه داد: هدف ما در «مركز» این است كه یك تغییر ایجاد كنیم؛ یك نگرش جدید در حوزه ساخت و بازاریابی و در مجموع صنعتی شدن هنر انیمیشن. اینجا تعامل با صنف مفهوم پیدا می كند تا فرایند تولید را آموزش بدهد. همه ی این سال ها «مركز»با فرایند عرضه ی حمایت بدون برگشت و عرضه فیلم به مخاطب مواجه بوده است كه این چرخه باید اصلاح گردد. امیدواریم با وضعیت جدید بتوانیم این زیرساخت ها را ایجاد نماییم.
حمیدی مقدم تصریح كرد: تولید فیلم انیمیشن بلند و ورود به بازارهای جهانی بخصوص در كشورهای همگرا و هم اندیشه، یكی از اهداف بلندمدت مركز گسترش است.
وی با اشاره به معرفی چهره ها و عرضه ی ایده های درخشان توسط صنف انیمیشن به «مركز» تصریح كرد: ما در حوزه ی كار زیبایی شناسانه اثرگذار و تجربی، طرح های خاص را دنبال و انتخاب می نماییم و از همراهی و همفكری گروه های فعال در حوزه انیمیشن مانند انجمن صنفی فیلمسازان انیمیشن ایران و آسیفا جهت تحول در چرخه ی عرضه و نمایش فیلم انیمیشن استقبال می نماییم تا این آثار به شكل منظم برای مخاطبان به معرض نمایش گذاشته شوند.
حمیدی مقدم در انتها اظهار داشت: در شكل جدید، مركز گسترش بعنوان یك حمایت كننده در تولید انیمیشن و شتابدهنده در این بخش عمل كرده و تلاش می نماییم سهم كمتری در سرمایه گذاری داشته باشیم تا فیلمساز انگیزه بیشتری برای مرحله ی بعد از تولید فیلم خود داشته باشد.




منبع:

1398/07/06
23:07:02
5.0 / 5
3958
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۸ بعلاوه ۵
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری