ArtKit کیت هنری

ناصری پور یك پل خوب بین معماری و نقاشی است

ناصری پور یك پل خوب بین معماری و نقاشی است كیت هنری: علی مرادخانی در بازدید از نمایشگاه «۶۰ سال با استاد محمد ناصری پور» اظهار داشت: ناصری پور یك پل خوب بین نگاه های مختلف در عرصه كار معماری و نقاشی است. خوب است فعالان این حوزه ها مستركلاس هایی با تدریس ناصری پور برگزار كنند تا به توضیح این نوع نگاه به علاقمندان نقاشی و معماری بپردازند.


به گزارش كیت هنری به نقل از ایسنا، علی مرادخانی ـ مشاور هنری شهردار تهران ـ در حاشیه دیدار از نمایشگاه «۶۰ سال با استاد محمد ناصری پور» در نگارخانه های استاد ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران، به عرضه نظرات خود درباره این نمایشگاه پرداخت.
او درباره آشنایی با محمد ناصری پور و آثار وی اظهار داشت: آشنایی من با استاد ناصری پور به سال های دور و بیشترین ارتباطم با ایشان به حدود سال ۱۳۷۰ برمی گردد كه در پروژه موزه موسیقی همكاری داشتیم و محمد ناصری پور كارهای فراوانی در این پروژه انجام داد. خیلی از طرح های اصلی در رابطه با معماری موزه موسیقی توسط او عرضه شد و بدین سان ارتباط میان ما برقرار ماند. او را فردی بسیار پرارزش و فرهیخته می دیدم كه در كار خود وارد است. ناصری پور هشت سال در محضر استاد بهزاد آموزش دیده است و خط و قلمش خود گواه این مساله است.
مرادخانی اضافه كرد: یكی از خصوصیت های مهم كار محمد ناصری پور، تطبیق مناسب محتوا با آن كاری است كه عرضه می كند؛ او حتی در كار پوسترسازی هم فوق العاده بوده است و بررسی پوسترهای طراحی شده توسط وی در دوران جوانی به ما نشان می دهد، در آثار عرضه شده به خوبی به محتوای مبحث نزدیك می شود؛ یعنی مشكلی كه ما امروزه در چنین حوزه هایی مشاهده می نماییم در كار ناصری پور وجود ندارد.


وی افزود: در گفت وگوهایی كه در پروژه موزه موسیقی داشتیم، می دیدم كه دقت در مباحث تكنیكی و سنت های موجود تا چه اندازه در كار او دیده می شود، به نحوی كه هیچ گاه از هویت اصلی خود جدا نشده است. وی در زمان زندگی در خارج از كشور، نه تنها چیزی را از دست نداده، بلكه كوشیده هویت خویش را در آنجا معرفی نماید و بعنوان یك هنرمند رسالت خویش را در آنجا عملی كرده است. امیدوارم آثار چنین هنرمندانی هرچه بیشتر در معرض دید عموم قرار بگیرد تا آنها هم با انگیزه بیشتری به كار خود ادامه دهند. آثار ایشان در حوزه های مختلف، چه سنتی و چه نوع نگاهش به جریانات مدرن، هر كدام حال و هوای خاص خویش را دارد.
مشاور هنری شهردار تهران افزود: ناصری پور یك پل خوب بین نگاه های مختلف در عرصه كار معماری و نقاشی است. خوب است فعالان این حوزه ها مستركلاس هایی با تدریس ناصری پور برگزار كنند تا به توضیح این نوع نگاه به علاقمندان نقاشی و معماری بپردازند. امروزه مسائلی كه در گذشته بسیار مورد توجه هنرمندان بود، كمتر مورد توجه قرار می گیرد. شاید به این دلیل كه می خواهیم به سرعت به اصل محتوا نزدیك شویم، خیلی چیزها را به حال خود رها می نماییم. در گذشته این گونه نبود و دقت بسیار زیاد هم بخشی از كار محسوب می شد. ناصری پور هم به این مسائل همواره عنایت و توجه داشته است.


مرادخانی در انتها صحبت هایش اظهار داشت: «نمایشگاه ۶۰ سال با آثار استاد محمد ناصری پور» در خانه هنرمندان ایران را نمایشگاهی خیلی خوب و موفق می دانم. حالت مینیمالیستی و ساده چینش آثار در نگارخانه های ممیز و زمستان خانه هنرمندان ایران، بدون اینكه ویترین یا فضایی خاص را به كار گرفته باشد، به مخاطب كمك می نماید به اصل مبحث بسیار نزدیك شود و كاملا درك كند كه هنرمند چگونه با دست و بدون هر ابزار دیگری كار خویش را با این دقت پیش می برد و آنچه قصد بیانش را دارد به خوبی القا می كند. این شكل عرضه آثار باعث می گردد به توانایی های هنرمند پی ببریم و خیلی راحت به جوهره كار و هنرمند نزدیك شده و آن را به خوبی درك نماییم. از این منظر نمایشگاه برگزار شده در خانه هنرمندان ایران و انتخاب آثار به نمایش در آمده در آن را كاملا موفق می دانم.



1397/04/16
17:20:59
5.0 / 5
5347
تگهای خبر: موسیقی , نمایش , نمایشگاه , هنر
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۳
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری