ArtKit کیت هنری
گزارش مهر از تحویل بلیت های فیلم فجر

مردم از نظم تحویل بلیت ها راضی بودند، صندلی هایی كه به مردم نرسید

مردم از نظم تحویل بلیت ها راضی بودند، صندلی هایی كه به مردم نرسید كیت هنری: امسال بر خلاف سال قبل مردم از نحوه دریافت بلیت های سی و ششمین دوره جشنواره ملی فیلم فجر رضایت دارند البته از اینكه با باز شدن سایت برخی صندلی ها پر بوده هم گله مند بودند.


به گزارش كیت هنری به نقل از مهر، از روز گذشته ۶ بهمن ماه تحویل بلیت های سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر برای آن دسته از افرادی كه به صورت آنلاین اقدام به خریداری بلیت كرده بودند شروع شد و این روند تا امروز ۷ بهمن ماه ادامه دارد. تحویل بلیت های این دوره از جشنواره در پردیس سینمایی ملت كه امسال میزبان اهالی رسانه هم خواهد بود، انجام می گردد و نسبت به سال قبل از نظم بهتری برخوردار می باشد. ارائه بلیت ها در این ۲ روز از ۸ بامداد تا ساعت ۱۹ انجام می گردد و رضایتمندی مردم از نحوه دریافت سری بلیت هایشان كه با احترام انجام می شود، دیده می گردد. بر خلاف سال قبل كه این امر با ازدحام و ایستادن در صف های طولانی انجام می شد امسال رجوع كنندگان با استفاده از دستگاه های نوبت دهی ابتدا برگه نوبت خویش را دریافت می كنند و سپس به باجه مربوطه فراخوانده می شوند تا پاكت بلیت های خویش را دریافت كنند. با چند رجوع كننده از سنین مختلف در این پردیس سینمایی صحبت كردیم كه همگی از نحوه برخورد افراد مسئول در این پردیس و دریافت بلیت های خود بدون دردسر رضایت داشتند. امیرمحمد كریمی فارغ التحصیل رشته كامیپوتر كه با پاكت بلیت های خود در حال خروج از پردیس سینمایی ملت بود، عنوان كرد: من با استفاده از سایت های مختلف و سایت سینماتیكت كه پیش فروش بلیت های جشنواره ملی فیلم فجر را برعهده داشت، متوجه شدم كه چگونه باید بلیت هایم را دریافت كنم به همین ترتیب به این پردیس رجوع كردم و با دریافت برگه نوبت به راحتی توانستم بلیت هایم را بگیرم. من چند سالی است كه بلیت های جشنواره ملی فیلم فجر را پیش خرید می كنم اما امسال نحوه اطلاع رسانی خیلی خوب و بدون دردسر بود. بعد از صحبت با كریمی به محل تحویل بلیت ها رفتیم كه در طبقه مثبت ۱ پردیس سینمایی ملت واقع شده است. در این محل سرویس های پذیرایی كوچكی هم برای رجوع كنندگان در نظر گرفته شده است و در حالیكه ازدحامی دیده نمی گردد مردم روی صندلی هایی نشسته اند تا نوبتشان فرا برسد. سپهر افشار فارغ التحصیل رشته مهندسی مكانیك كه خویش را یك سینمادوست معرفی می كند، عنوان كرد: من از طرق سایت سینما تیكت و سایت جشنواره ملی فیلم فجر متوجه شدم كه باید در ایام هفتم و هشتم بهمن ماه برای دریافت بلیت ها به پردیس ملت رجوع كنم و به نظرم اطلاع رسانی خیلی خوب بود. وقتی هم به اینجا آمدم ابتدا برگه نوبت گرفتم و سپس بلیت هایم را دریافت كردم كه این بازه زمانی چیزی حدود ۵ دقیقه بود. بعد از دریافت بلیت ها هم فرمی در خصوص این پر كردم كه در این تاریخ و این ساعت بلیت هایم را دریافت كرده ام. البته من آن زمانی كه بلیت های فجر را پیش خرید كردم بلافاصله پیامكی برایم ارسال شد كه در تاریخ هفتم و هشتم بهمن ماه بلیت هایم را دریافت كنم. در سال های قبل اوضاع فاجعه بود از این نظر كه سیستم نوبت دهی، تحویل دهی بلیت ها، صف های طولانی و سردرگمی رجوع كنندگان بسیار آزاردهنده بود اما امسال می دانستیم باید به كجا بیاییم و چگونه بلیت هایمان را دریافت نماییم.
او اضافه كرد: در زمان پیش خرید در فرم خرید بلیت ها هم قید شده بود كه آیا مایل هستیم كه به صورت حضوری بلیت هایمان را دریافت نماییم یا برایمان بفرستند كه این مورد ۱۰ هزار تومان هزینه داشت ولی این مربوط به تهران بود و افراد خارج از شهر نمی توانستند از این امكان استفاده كنند. من به روال سال های قبل دوست داشتم با رجوع به سینما بلیت هایم را دریافت كنم. افشار در انتها اظهار داشت: سری بلیت های من مربوط به سودای سیمرغ 2 و دوازده تایی بود و چون اجازه خرید سری بلیت 11 تایی داشتیم یكی از فیلم ها برایم حذف شد كه نام آن فیلم یادم نیست زیرا جزو فیلم های هدف من نبود اما برای خیلی ها فیلم «لاتاری» از سری بلیت هایشان حذف شده بود و ناراحت بودند. نكته مثبت دیگر این است كه سینماها و سانس های فیلم هایم مشخص هستند. پریسا دانشجوی عمران و علاقه مند به سینما هم به خبرنگار مهر اظهار داشت: من برای دریافت سری بلیت هایم، خودم پیگیر بودم چون برای من هیچ اس ام اسی نیامد. البته در سایت سینما تیكت شماره ای درج شده بود كه در صورت بروز مشكلی با آن شماره تماس بگیریم از همین رو من هم با همان شماره تماس گرفتم و متوجه شدم كه چگونه باید بلیت هایم را دریافت كنم. وی اضافه كرد: امسال نخستین دوره ای است كه من بلیت های فجر را به صورت سری پیش خرید كردم با این وجود از نحوه تحویل بلیت ها رضایت دارم چون بدون هیچ دردسری و با تنها با رجوع به این پردیس توانستم بلیت هایم را بگیرم و كارهایمان به سرعت انجام شد. امیر طاهرپور دانشجوی رشته عكاسی هم بیان كرد: در همان زمان كه می خواستیم بلیت ها را بخریم در سایت نوشته شده بود كه چه زمان برای دریافت بلیت ها رجوع نماییم البته برای من پیامكی در خصوص چگونگی دریافت بلیت ها نیامد هرچند من پیامك های تبلیغاتی ام را هم نبسته بودم. وی با اشاره به وجود برخی مشكلات اظهار نمود: به نظر من باید زمان دریافت بلیت ها را بیشتر می كردند و در تعداد روزهای بیشتری بلیت ها را ارائه می دادند و اعلام می كردند كه اگر به هر دلیلی موفق به دریافت بلیت ها در این بازه ۲ روزه در پردیس ملت نشدیم باید به كجا رجوع نماییم اما این موارد عنوان نشده بود. من زمانی هم كه به سینما تیكت زنگ زدم كسی جواب نداد تا بدانم اگر امروز موفق به دریافت نشدم چه كاری باید انجام بدهم. این دانشجو درباره نحوه خرید بلیت ها اظهار داشت: نحوه خرید بلیت بسیار بد بود چون در همان دقایق ابتدایی بلیت های سینماهای خوب با سانس های خوب به فروش رفت برای مثال با عنایت به اینكه محل كار من در انقلاب است دوست داشتم به سینما استقلال بروم اما سانس های این سینما به سرعت پر شد و من پردیس مگامال را جایگزین آن كردم. سیدامیر جاوید از اهالی رسانه هم كه موفق به دریافت كارت جشنواره نشده بود، بیان كرد: پس از ۱۵ سال حضور در فضای رسانه ای جشنواره ملی فیلم فجر امسال رسانه ای نداشتم و سری بلیت خریدم بنابراین پس از ۱۵ سال نخستین تجربه ام بود كه البته بسیار ساده و راحت هم صورت گرفت. درواقع با یك فرآیند مكانیزه ساده و در عرض ۵ دقیقه توانستم بلیت هایم را دریافت كنم. وی با اشاره به خرید بلیت ها اظهار داشت: دوست داشتم پردیس چارسو را برای تماشای فیلم ها انتخاب كنم اما سانس های این پردیس از همان دقایق ابتدایی پر شد و من موفق به خرید بلیت نشدم. این را هم باید بگویم كه این روزها بازار سیاه عجیبی در فروش بلیت ها رخ داده كه حتی به مبلغ ۲ میلیون تومان هم بلیت ها به فروش می رسد كه به نظرم می شد راه این مورد را بست.
جاوید عنوان كرد: برای ما اطلاع رسانی دقیق شكل گرفت حتی من روز گذشته موفق به آمدن به این پردیس نشدم با این وجود دوباره پیامكی برای من آمد و یادآوری كرد كه امروز برای دریافت بلیت ها رجوع كنم. مهدی شكری آذر مدیر پروژه فروش بلیت های سی و ششمین جشنواره ملی فیلم فجر هم به خبرنگار مهر اظهار داشت: همانطور كه پیش بینی می شد در دقایق ابتدایی فروش به علت استقبال خوبی كه مخاطبان جشنواره از پیش فروش اینترنتی داشتند تمام سانس هایی كه در سینماهای ممتاز و درجه یك بود به سرعت به فروش رسید و ما از روز جمعه و شنبه تحویل حضوری را آغاز كردیم و به علت بار ترافیكی كم پردیس ملت در روز جمعه، چیزی حدود ۷۰ درصد بلیت ها را در این روز ارائه دادیم. ضمن اینكه ما در حال تحویل بلیت های آن دسته از افرادی هم هستیم كه مایل به دریافت بلیت ها به صورت پیكی بودند. تا این زمان هم اغلب آنها بلیت هایشان را دریافت نمودند. به علت بار ترافیكی كم پردیس ملت در روز جمعه، چیزی حدود ۷۰ درصد بلیت ها را در این روز ارائه دادیم. ضمن اینكه ما در حال تحویل بلیت های آن دسته از افرادی هم هستیم كه مایل به دریافت بلیت ها به صورت پیكی بودندوی درباره اینكه به بعضی از افراد پیامك چگونگی دریافت بلیت ها ارسال نشده است، اظهار نمود: برخی به علت اینكه پیامك های تبلیغاتی خویش را بسته اند این اس ام اس ها را دریافت نكرده اند. البته ما لیست آنهایی را كه موفق به دریافت اس ام اس نشده اند داریم و با آنها تماس می گیریم. به صورت كلی روش های برقراری ارتباط با كسانی كه بلیت ها را پیش خرید كرده اند، با استفاده از ایمیل، اس ام اس و تلفن است كه ما از این سه طریق با آنها ارتباط برقرار كردیم و مشكل چندانی از این لحاظ نداریم. شكری آذر درباره اینكه امكان پیك كردن برای افراد خارج از تهران وجود نداشته است، بیان كرد: حومه تهران را پوشش دادیم اما درباره شهرستان ها فقط تا یك محدوده را می توانستیم پوشش بدهیم. همینطور ما با یكی از شركت های سرویس دهی كه می توانست به ما تعهد خوبی بدهد قرارداد بستیم تا با استفاده از آنها پاكت بلیت ها را ارسال نماییم. ما از آنها تعهد گرفتیم كه مشكلی پیش نیاید و خوشبختانه این بلیت ها تا الان به خوبی تحویل داده شده اند. در شهرستان های اطراف با روش های پستی و حضور فیزیكی ارتباط برقرار می نماییم كه البته تعداد آنها بسیار محدود است و این مورد را هم مرتفع می نماییم. وی اظهار نمود: ما بلیت ها را تا ساعت ۱۹ امروز به صورت حضوی تحویل می دهیم و با آن دسته از افرادی كه موفق نمی شوند به صورت حضوری به پردیس رجوع كنند كه البته اندك هم هستند، تماس می گیریم و به هر صورتی كه شده بلیت ها را تحویلشان می دهیم. شكری آذر در انتها عنوان كرد: سال قبل مشكلات عدیده ای وجود داشت كه در هیچ دوره ای آنها را تجربه نكرده بودیم اما امسال به لطف خدا فعلا مشكلی پیش نیامده است.

1396/11/07
20:47:44
5.0 / 5
5053
تگهای خبر: جشن , جشنواره , رسانه , سایت
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۱ بعلاوه ۳
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری