تقارن هم سو و دور هم گرا منتشر گردید
کتاب تقارن هم سو و دورِهم گرا به قلم شهرام گیل آبادی منتشر گردید.
به گزارش کیت هنری به نقل از مهر، در کتاب «تقارن هم سو و دورِ هم گرا» که اخیرا انتشار یافته است شهرام گیل آبادی نویسنده اثر به کنش متقابل میان رسانه و مخاطب تفسیرگر پرداخته و مدل ارتباط مشارکتی- مردمی را برای مدیریت رادیو و تلویزیون عرضه کرده است. آنطور که در مقدمه این کتاب گفته شده، مدل «تقارن هم سو و دورِهم گرا» در زمره دیدگاه های معناکاوانه و تفسیری قرار می گیرد که اعتقاد دارد پیام، فرآورده ای فرهنگی است که از متن برمی آید، با خصوصیت های زندگی روزمره مخاطبان گره خورده و با قواعد زندگی روزمره تولید می شود و در زمینه آن فهم می شود. این دیدگاه برخلاف دیدگاه های رایج در مدلهای انتقالی است که به ارسال پیام از طرف فرستنده به گیرنده، رمزگذاری و رمزگشایی پیام ها، چگونگی به کارگیری کانال های ارتباطی و انتخاب مؤثرترین شیوه برای انتقال پیام اشتغال خاطر دارند و ارتباطات را فرآیندی می دانند که از راه آن، پیام در فضا و مکان منتقل و توزیع می شود. به باور نویسنده، مدلهای اقتدارگرا، مصلحت اندیش و مناسکی در رادیو و تلویزیون، باعث یکسویه نگری و از دست رفتن سرمایه های هر رسانه مانند مخاطبان آن می شود. در مقابل مخاطب در مدلهای مردم گرا و مشارکتی، احساس ارجمندی داشته و این مدلها اعتمادسازی در میان آنها در برخواهند داشت. این کتاب در ۵ فصل، به لزوم طراحی مدلی برای مدیریت سازمان های رسانه ای، عناصر و خصوصیت های مدل تقارن هم سو و دورِ هم گرا، تکوین مدلهای ارتباطی و گذار تاریخی آنها و اهمیت مدلهای هم گرا در رویکردهای ارتباطی می پردازد. «تقارن هم سو و دورِ هم گرا» در ۱۴۳ صفحه به نویسندگی شهرام گیل آبادی عضو هیأت علمی دانشگاه صدا و سیما و مدیرعامل خانه تئاتر توسط نشر سیمای شرق، انتشار یافته است. این کتاب در قطع رقعی و به قیمت ۴۲ هزار و ۵۰۰ تومان، در اختیار علاقه مندان قرار گرفته است.
منبع: كیت هنری
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب