ArtKit کیت هنری
نشست رسانه ای جایزه ناصر فرهودی؛

مسابقه ای برای بیشتر دیده شدن

مسابقه ای برای بیشتر دیده شدن كیت هنری: نشست رسانه ای نخستین جایزه ناصر فرهودی از صدابرداران صاحب نام حوزه موسیقی روز سه شنبه دوازدهم آذر با حضور اهالی رسانه اجرا شد.



به گزارش كیت هنری به نقل از مهر، نشست رسانه ای نخستین «جایزه ناصر فرهودی» از صدابرداران صاحب نام حوزه موسیقی روز سه شنبه دوازدهم آذر با حضور اهالی رسانه اجرا شد. ناصر فرهودی از صدابرداران و صداگذاران پیشكسوت موسیقی كشورمان بود كه طی چندین سال با هنرمندان و گروه های سرشناس موسیقی فعالیت می كرد. این هنرمند ۱۳ مرداد سال ۹۶ فوت كرد.
میلاد فرهودی فرزند زنده یاد ناصر فرهودی در ابتدای این جلسه رسانه ای ضمن قدردانی از دست اندركاران برگزاری جایزه ناصر فرهودی طی توضیحاتی درباره روند برگزاری این رویداد اظهار داشت: امروز روز تولد پدرم است و بسیار خوشحالم كه در چنین روزی میزبان اهالی رسانی هستیم. به هر حال ما نهایت تلاش خودرا انجام دادیم تا با برگزاری این رویداد كه به نام پدر عنوان گرفته شرایطی را فراهم نماییم كه حوزه صدابرداری در موسیقی بتواند بیشتر از اینها مورد توجه قرار بگیرد.
كیان مقدم صدابردار و عضو شورای سیاستگزاری جایزه ناصر فرهودی در ابتدای این جلسه اظهار داشت: مبحث صدابرداری یكی از اتفاقات مهم در موسیقی دنیاست. متاسفانه این شغل نه در جامعه موسیقی شناخته شده بود و نه كسی صدابرداران را به رسمیت می شناخت به همین مناسبت ما تصمیم گرفتیم به بهانه یادبود استاد ناصر فرهودی كارهایی را دراین زمینه انجام دهیم كه این فعالیت ها با مراسم بزرگداشت استاد فرهودی شروع شد و الان به جایزه ناصر فرهودی رسیده است. به هر حال امیدوارم ایجاد چنین شرایطی بتواند جامعه صدابرداری موسیقی كشور را هرچه بیشتر به مخاطبان موسیقی معرفی نماید.
حوزه صدابرداری سینما به شدت مورد توجه قرار گرفته و حتی برای آن جایزه و سیمرغ تعیین می كنند اما من نمی دانم چرا چنین جایزه ای در حوزه موسیقی نیست چونكه انتخاب چنین جایزه ای در جشنواره ای مانند موسیقی فجر می تواند شرایط پیشرفت صدابرداری در حوزه موسیقی را نیز ارتقا دهدوی اضافه كرد: این مقوله در حوزه صدابرداری سینما به شدت مورد توجه قرار گرفته و حتی برای آن جایزه و سیمرغ تعیین می كنند اما من نمی دانم چرا چنین جایزه ای در حوزه موسیقی نیست چونكه انتخاب چنین جایزه ای در جشنواره ای مانند موسیقی فجر می تواند شرایط پیشرفت صدابرداری در حوزه موسیقی را نیز ارتقا دهد. هدف اصلی ما به طور قطع دیده شدن است و زنده نگه داشتن نام ناصر فرهودی بهانه ای برای تبیین نگاهی است كه بتوانیم تجربیاتمان در عرصه صدابرداری را به جوانان منتقل نماییم. البته ما برای سال بعد كارهای بزرگ تری را برای انجام داریم كه از آن جمله می توانیم به حضور برخی از داوران خارجی نیز اشاره نمود.
حمیدرضا آداب صدابردار و از اعضای ستاد برگزاری نخستین دوره جایزه ناصر فرهودی نیز در این جلسه بیان كرد: انگیزه ای كه موجب شد كه دور هم جمع شده و چنین رویدادی را برگزار نماییم بحث بسیار مهم و باارزش میكس و مستر و صدابرداری است كه تابحال این حرفه بسیار مهم در دنیای موسیقی دیده نشده اند. به هر حال من سالهاست در این حوزه فعالیت می كنم و متاسفم بگویم كه صدابردار و «میكس من»هیچ گاه مورد توجه دوستان قرار نگرفته بودند این مساله در همه حوزه های صدابرداری موسیقی وجود داشت و همواره سبب دلگیری و ناراحتی می شد كه چرا صنف صدابردار آنچنان باید دیده نمی شوند.
وی اضافه كرد: جایزه ناصر فرهودی هم دقیقا با همین انگیزه شكل گرفت كه حوزه صدابرداری و میكس بتواند بیشتر از آنها مورد توجه قراربگیرد. بر همین مبنا تیم اجرایی شكل گرفت و كارها شروع شد. ما تمام تلاش حود را انجام دادیم تا در برگزاری این جایزه، همه حوزه ها را مد نظر قرار دهیم.
محمدرضا عقیلی رهبر اركستر و آهنگساز نیز در این جلسه با اشاره به انگیزه های برگزاری جایزه ناصر فرهودی اظهار نمود: بطور كلی در تاریخ موسیقی اگر دقت كنید می بینید كه عوامل تولید اثر غیر از خواننده مورد كم توجهی قرار گرفته اند كه در این میان صدابردار در مظلومانه ترین شكل ممكن میان مخاطبان جای گرفته اند. به هر حال در جامعه موسیقی این خواننده است كه بیشتر مورد توجه قرار گیرد اما نمی دانیم این در كانون توجه قرار گرفتن با چه شرایطی انجام می پذیرد؟
وی ضمن ارائه تاریخچه ای از پیشینه صدابرداری در موسیقی كشورمان طی دوره های مختلف اظهار داشت: كدام موسسه و مجموعه تابحال می توانستند جایزه ناصر فرهودی را برگزار كنند كه ما مخالف آن بودیم؟ ما اساسا در این مورد نكته ای نداریم و اساسا هم قصد سواستفاده از نام ناصر فرهودی را نداشته و نداریم. اگر هم برخی ازافراد می گویند كه ما آمدیم تا از نام ایشان جهت استفاده های دیگر بهره مند شویم باید بدانند كه به هیچ وجه این گونه نبود. ما تمام تلاش خودرا انجام دادیم تا با نام بزرگ ناصر فرهودی مسابقه ای را برگزار نماییم كه موجب اعتلای صنعت صدابرداری موسیقی باشد.
رضا فرهودی عضو هیات داوران جایزه ناصر فرهودی هم در این جلسه اظهار داشت: دلیلی كه سبب شده كه نام این رویداد به اسم ناصر فرهودی باشد اساسا به سبب اخلاق گرایی و احترامی است كه وی در زمان حیات داشت. اساسا بزرگی، محبوبیت، میزان كار، اخلاق و مدیریت یكی از قدیمی ترین استودیوهای تهران انگیزه های بسیار مناسبی می تواند باشد كه ما جایزه صدابرداری در موسیقی ایران را به نام استاد ناصر فرهودی انتخاب نماییم و به نظر من این نام بسیار برازنده نام اوست.
وی افزود: هیات داوران متشكل از رضا عسگر زاده، رامین مظاهری، آرش پاكزاد، محمد فلاحی، ارد انزابی پور و بنده در پنج ژانر مختلف كارها را مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرند و در هر بخش یك نفر نیز بعنوان برگزیده انتخاب می شود. البته ما تصمیم داریم در سال آینده خودمان هم در مسابقه شركت نماییم چونكه دوست داریم این رقابت در همه سطحی اجرا شود و دراین زمینه هم هیچ ترسی نداریم كه كارهایمان به رقابت گذاشته شود. البته دوست داشتیم از همین امسال چنین شرایطی به وجود بیاید اما تصمیم بر این شد كه از سال بعدی این كار صورت پذیرد.
اولین دوره از جایزه بزرگ ناصر فرهودی در ۲ بخش برگزار می گردد كه بخش اصلی آن، رقابت در زمینه میكس و مستر است. پنج پروژه باز در عرصه موسیقی فیلم، موسیقی پاپ الكترونیك، پاپ اركسترال، سنتی و راك به صورت wave و به صورت ZIP در دسترس شركت كننده ها قرار می گیرد كه می توانند با مراجعه به سامانه «استودیو پاپ» آنها را دریافت نمایند. این در حالیست كه هر شركت كننده می تواند حداكثر با ۲ پروژه از این چند حوزه در جایزه بزرگ ناصر فرهودی شركت نماید كه باید بعد از انجام میكس و مسترینگ، آنرا به صورت MP۳ با كیفیت ۳۲۰ در سایت بارگذاری كند.
بخش جانبی این رقابت هم در چارچوب نظریه است كه دراین زمینه جست و جو، ترجمه و دفاع از مقالات در زمینه میكس و مستر مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش هر شركت كننده می تواند یك مقاله را در سایت بارگذاری كند كه برگزیدگان از طرف داوران جهت دفاع در روز تعیین شده دعوت خواهند شد.


منبع:

1398/09/12
15:01:13
5.0 / 5
4346
تگهای خبر: آینده , جشن , جشنواره , خواننده
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۹ بعلاوه ۳
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری