ArtKit کیت هنری
كارگردان اسرار دریاچه مطرح كرد:

نجات سینمای هنری در گرو یك كارگروه در هنر و تجربه

نجات سینمای هنری در گرو یك كارگروه در هنر و تجربه كیت هنری: آمین ایثاریان معتقد می باشد باید كارگروهی از طرف هنروتجربه و كسانی كه دلسوز هنروتجربه هستند برای حفظ و نجات سینمای هنری و تجربی تشكیل بشود.


به گزارش کیت هنری به نقل از ایسنا، این کارگردان و تهیه کننده، درباره اینکه برای نجات سینمای هنریوتجربی در دوران کرونا و پساکرونا چه باید کرد اظهار داشت: سینمای ایران نیز از این بحران فراگیر در جهان لطمه دیده و طبیعتا گرفتار مشکل شده است و در این بحران سینمای هنروتجربه بعنوان تنها متولی اکران فیلم های کوتاه و مستند با مشکلات بیشتری مواجه می شود.
وی افزود: طبیعتا بواسطه پشتیبانی دولتی از سینمای ایران مشخصا سینمای هنروتجربه به حمایت، همکاری و دادن خدمات بیشتر از طرف دولت نیازمند است تا بتواند سرپا بماند و به زندگی خود ادامه بدهد و طبیعتا فیلم هایی که به لحاظ فرهنگی اهمیت بیشتری دارند بتوانند همچنان مسیر تحول خودرا طی کنند.
کارگردان «اسرار دریاچه» اشاره کرد: حال که در شرایط اضطراری قرار گرفته ایم، بایستی دولت با حفظ شرایط موجود، هنروتجربه به لحاظ تعداد سانس های در اختیار فیلم ها و سالن های محدود بزرگترین کمک را به این سینما می تواند انجام بدهد یعنی در واقع امکانات موجود تحت شعاع بحران کرونا قرار نگیرد شاید به نظر درخواست حداقلی باشد اما در شرایط فعلی کاربرد دارد.
ایثاریان با اشاره به اینکه حفظ همین سنگر تا عادی شدن شرایط در این روزها می تواند مفید باشد، اشاره کرد: هم اکنون شرایط عادی و معین نمی باشد و اینکه هم اکنون انتظار پروتکل خاصی از طرف سیاستگذاران فرهنگی برای هنروتجربه و حفظ آن به مرحله عملیاتی برسد شاید خیلی عملی نباشد ولی می توان به آن فکر کرد.
وی اضافه کرد: دادن یک سالن اختصاصی در سینماها به فیلم های هنروتجربه مستلزم آن است که مجموعه ای از آمارها با هم مقایسه و بررسی شود. بدیهی است تعداد سالن های بیشتر نتایج بهتری خواهد داشت اما اینکه تعداد سالن های بیشتر برای نمایش فیلم ها چه قدر به فروش آنها و جذب مخاطب کمک می نماید باید به لحاظ اقتصادی بررسی شود.
کارگردان «اسرار دریاچه» درباره تشکیل کارگروهی برای نجات سینمای هنری و تجربی اظهار نمود: باید کارگروهی از طرف هنروتجربه و کسانی که دلسوز هنروتجربه هستند مانند سینماگران و همین طور کسانی که در عرصه های مختلف مانند اقتصاد سینما تخصص دارند، تشکیل بشود و فکر کنند که برای حفظ و نجات این بخش از سینما در این شرایط چه کاری می توان انجام داد. طبیعتا پیشنهاداتی در این کارگروه مطرح می شود که در صورت تثبیت شرایط در آینده و زمان ارائه آن، این کارگروه حرف برای گفتن دارد.
ایثاریان با اعلان اینکه بخش بزرگی از پشتیبانی از سینمای هنری و تجربی بحث های مالی است، عنوان کرد: نویسنده، فیلمساز، فیلمبردار، متخصص و.. همه کار خودرا انجام می دهند اما زمانی که قرار باشد یک فیلم به بخش عملیاتی و ساخت برسد طبیعتا در زمان باید هزینه بشود و زیرساخت این سینما بطور کلی و به نظر من در وهله اول تامین بودجه و شرایط مالی پروژه است. اگر واقعا بخواهد کاری صورت گیرد باید توانایی و برشی وجود داشته باشد که موسسه هنروتجربه همچنان مانند قبل بتواند سرپا بایستد و این امر مستقیما تامین و حل و فصل مسایل اقتصادی را می طلبد.
وی در آخر درباره اکران آنلاین فیلم های هنروتجربه نیز مطرح کرد: من به شخصه یک مشکل بنیادین با اکران آنلاین دارم. تصور من این است که مدیوم سینما اصولا تجربه ای متفاوت می باشد و زمانی بدست می آید که تعداد زیادی افراد کنار هم در سالن سینما نشسته باشند و فیلم را در پرده عریض و سالن تاریک ببینند. سینما یک تجربه جمعی است که طبیعتا در تجربه آنلاین این تجربه بدست نمی آید. تماشای فیلم در سینما و تجربه دیداری در مانیتور به صورت کلی متفاوت می باشد اما اگر زمانی برسیم به جایی که دیگر چاره ای نباشد می توانیم بعنوان یک راه چاره حداقلی به آن فکر نماییم.




منبع:

1399/02/09
13:35:51
5.0 / 5
1653
تگهای خبر: آینده , اكران , تخصص , خدمات
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۶ بعلاوه ۳
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری