ArtKit کیت هنری
در گزارش كیت هنری مطرح شد؛

شهرداری به گرافیك محیطی تئاتر بی توجه است

شهرداری به گرافیك محیطی تئاتر بی توجه است كیت هنری: ابراهیم حسینی مدیر بخش پوستر و اقلام تبلیغاتی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اشاره كرد شهرداری به گرافیك محیطی و تبلیغات محیطی تئاتر بی توجه است.



ابراهیم حسینی مدیر بخش پوستر و اقلام تبلیغاتی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر درباره اینكه آیا بخش اسناد تئاتر نیز همچون دوره سی و هفتم جشنواره در دوره جدید هم مدنظر قرار گرفته است، به خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال اقلام تبلیغاتی را به بخش پوستر جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر اضافه كردیم كه پس از دوره ای كه با دبیری آقای فرهاد مهندس پور برگزار شد، دومین دوره ای است كه اقلام تبلیغاتی را هم در بخش پوستر قرار داده ایم. برای جمع آوری اسناد و مدارك تئاتری فرصت كافی و همین طور سالن مناسب برای نمایش آنها را در اختیار نداشتیم.
وی تصریح كرد: برای جمع آوری اسناد تئاتری نیاز به ساختاری قویتر و منسجم تر نظیر موزه است.
حسینی درباره لزوم اضافه شدن اقلام تبلیغاتی به بخش پوستر جشنواره سی و هشتم تئاتر فجر، اظهار نمود: باید چند سال بحث اقلام تبلیغاتی نیز در جشنواره تئاتر فجر مدنظر قرار گیرد تا این حوزه نیز به خوبی خودرا معرفی كرده و جا بیفتد تا مسیر خودرا پیدا كند. به سبب اینكه در سطح شهر محیط های مناسب برای نصب پوستر وجود ندارد، كاربرد اصلی پوستر تئاتر كه در گرافیك محیطی است، كمرنگ شده و پوسترها بیشتر در فضای مجازی منتشر می شود. بنا بر این بیشتر تمركز برای تبلیغات تئاتر در فضای مجازی و روی اقلامی نظیر تیزر متمركز شده است.
این عكاس و طراح پوستر تئاتر درباره شرایط پیش آمده برای كمرنگ شدن جایگاه پوستر تئاتر در تبلیغات محیطی، تاكید كرد: واقعیت این است كه در همه جای دنیا شهرداری ها جای نصب پوستر را در اختیار هنرمندان قرار می دهند. خیلی در این زمینه صحبت شده و مدیران شهرداری هم همیشه در صحبت هایشان بر اهمیت این مساله اشاره كرده اند ولی نمی دانیم گره كار كجاست و چرا هیچوقت موضوع گرافیك محیطی تئاتر نهادینه نمی گردد. متأسفانه شهرداری نسبت به گرافیك محیطی تئاتر بی توجه است.
مدیر بخش پوستر و اقلام تبلیغاتی سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر اشاره كرد: در همه جای دنیا گرافیك محیطی نظیر بیلبوردها و بنرها روی مخاطب تأثیر می گذارند و گرافیك محیطی است كه به سراغ مردم می رود و آنها را جذب كارهای هنری می كند. در هیچ كجای دنیا مانند ایران بار تبلیغات هنری روی فضای مجازی نیست. ضمن اینكه نصب پوستر در پشت شیشه های كتاب فروشی ها، كافه ها و رستوران ها بی تأثیر است.
حسینی با اشاره به افتتاح نمایشگاه پوستر سی و هشتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر از ۴ بهمن در خانه هنرمندان ایران، اظهار داشت: امسال باتوجه به نظر داوران این بخش، جهش خوبی به لحاظ كیفیت در بخش پوستر داشته ایم.
وی در انتهای سخنان خود درباره امكان بین المللی برگزار شدن بخش پوستر جشنواره تئاتر فجر، اظهار نمود: امسال كوشیدیم به سمت بین المللی شدن این بخش برویم ولی بودجه زیادی برای بین المللی شدن نیاز است. واقعیت این است كه بخش پوستر جشنواره پس از ۱۰ سال برگزار شدن در جشنواره، به لحاظ كیفی نیز به جایی رسیده كه به راحتی می تواند به صورت بین المللی اجرا شود.
عكس كنار خبر از سكینه سلیمی است.


منبع:

1398/11/11
12:54:27
5.0 / 5
4148
تگهای خبر: تئاتر , جشن , جشنواره , عكاس
این مطلب را می پسندید؟
(1)
(0)
تازه ترین مطالب مرتبط
نظرات بینندگان در مورد این مطلب
نظر شما در مورد این مطلب
نام:
ایمیل:
نظر:
سوال:
= ۷ بعلاوه ۲
ArtKit کیت هنری
artkit.ir - حقوق مادی و معنوی سایت كیت هنری محفوظ است

كیت هنری

کیتهای هنری